Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

tjohejsanhoppsan vad det går =)

Kategori: Allmänt

Trodde jag skulle få sitta uppe till midnatt för att hinna klart med allt jox i plugget som skulle vara klart idag... Men nu e jag klar med veckans tusen miljarder miljoner (ja det känns så fastän det bara va fyra uppgifter) grejer...

Upptäckte ju i torsdas eftermidda när jag satt i godan ro och skulle sätta igång med studiera och kikade in på vad jag trodde va nästa del i kursen. För jag hade ju fått för mig att den började imorrn, måndag, men det visade sig att den började redan i måndas!!!! Hilfe!!!! Men det var inte bara jag som hade reagerat på detta... *pust*

Vi fick en hemtenta förra veckan som jag suttit med lite varje dag nästan, fick till sista uppgiften idag och nu är den inskickad.. Men hur skoj va det att i torsdas se att vi skulle göra tre uppgifter på nya delen till på sönda.... Oh no!! Helgen förstörd tänkte jag, men det gick bra, på bekostnad av tid med min älskling tyvärr.. Kände att jag inte kunde bli så långvarig hos honom i torsdags så jag åkte hem vid tio snåret och började knåpa ihop lite på en av de där uppgifterna. Sen på freda förmidda tog jag itu med en av tre och lämnade in, och sen under eftermiddan smet jag ifrån tv-spelandet med Emelie och Johan och tog itu med den andra av tre =) Kändes bra, och jag kunde slappna av...

På kvällen drog vi till Jenny och Martin med pizza och andra godsaker =) började kika på Idol å så knackade det på dörren, gissa om jag blev paff när jag öpnnade dörren... Hade ju en föraning om vem/vilka det kunde va, men det va ytterligare en med =) Janne, Joffe och Tomas kom förbi, förstod att Janne och Joffe skulle komma förbi för jag hade pratat med Janne innan, men sen hade dom hakat ihop med Tompa å varit iväg å bowlat =) å sen kommit ut på Frösön, det va lattjo. Vi kikade klart på Idol och sen for dom hem. Jag, Emelie och Johan blev kvar en liten stund till och sen skjutsade dom hem mig.

Hade tänkt sätta mig med studierna men kände att jag varit så duktig som fixat två redan så det fick vara, tog mig ett glas rött framför tvn istället ;)

På lördan orkade jag helt enkelt inte göra nåt alls, låg i soffan och inväntade att AC skulle ringa, och vi bestämde tid för när vi skulle mötas upp på stan. In i duschen, packa ihop sig och dona. Åkte in till stan, till Emelies place och kikade på lite inspelningar hon gjort i veckan =) sen mötte jag upp AC och vi gick på gamla teatern på Vin Mässa =) riktigt skoj, och många goda viner.

Sen gick vi på Goa där Marie mötte upp oss, vi åt och drack gott, sen gick vi hem till AC för att kalasa lite, det dök upp lite mer folk och vi drack och surrade länge innan vi insåg va klockan va å att det kanske va dags att bege sig ner på krogen =P vid halv ett kom vi in, gick runt lite, träffade några enstaka man känner och sen bestämde vi oss för att göra kväll... Marias Tomas skjutsade hem mig =) Tack så hemskt mycket! =) Somnade rätt snabbt och sov som en stock. Vaknade rätt tidigt men låg och drog mig innan jag verkligen va tvungen att kliva upp.. Packade ihop mina saker och bäddade rent och försökte fli undan de värsta, Johanna och Joffe ska låna lägenheten imorrn =) men dom får ta de för va de e ;)

Satte mig i bilen och brummade mot Lit, där jag hälsade på Zandra, Tomas och Rocky =) Lämnade en försenad present till Zandra och drack kaffe och surrade med dom, det var himla trevligt =) ska försöka ta mig dit lite mer än vad det har blivit hitills. Sen fortsatte jag vidare till Raftälven för att plugga med Lena, vi satt lite mer än en timme.. Men jag fick gjort sista svaret på tentan =) sen åkte jag hem och kramade om min mamma som kom hem idag =)

Efter maten slumrade jag framför tvn en stund, men sen satte jag fart med studerandet igen, och nu är allt klart =) *pust och stånk*

Ska unna mig en rejääääl sovmorgon imorrn och så ska jag bara va =) ska börja lite smått på skrivuppgiften som ska va inne på onsda, men jag ska bara ta det piano. Det är inte bra för min förkylning att stressa upp sig som jag gjort den senaste veckan =S


Tack och Godnatt!!


Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: