Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

vacation...

Kategori: Allmänt

jajjemen, det har jag nu =) börjar jobba igen på tisdag, men det har varit helt wonderful å få va lite ledig =) känns som hundra år sen man va ledig... fast jag är ju inte ledig helt och fullt, jag pluggar ju faktiskt... å de innebär läsa engelska klassiker, denna vecka Wuthering Heights, och skriva analys... Duger för mig... Man ska väl läsa när man har semester =P

Har iofs inte hunnit läsa så mkt i boken, har gjort en massa annat istället =P eller rättare sagt spenderat större delen av tiden i skogen och spanat efter älg.. =)

Har suttit med pappa och jagat i tre dagar, pappa sköt en älg i måndas när jag va me =) jag har suttit med pappa redan som liten, men då surrade jag väl så mkt att ingen älg ville komma i närheten, och sen för några år sen började jag sitta med igen, men då va de nästan tvärtom, att de va pappa som surrade =P

Lite skoj va det i måndas, vi hade suttit på passet i nästan två timmar när jag hör att det knakar bakom oss, vänder mig om och ser en älg... Räcker pappa geväret, han kastar mackan han höll på å åt på på backen och avlossar två skott, älgen faller i backen strax innanför skogsbrynet... Strax efter det kommer grannjaktlagets hund lullandes... Vi går dit för att titta tillsammans med en annan jägare, då hör vi vårat jaktlags hund komma med ståndskall på en ko med två kalvar... och där står vi, 50 meter från jakttornet där geväret va... =P så kan det gå... När vi sen ska dra fram älgen ur skogen kommer ytterligare en vovve från grannlaget =P håhåjaja...

I tisdags piggnade jag och pappa till på poststället av att en hund började tokskälla typ fem meter bakom oss =P gissa om man spratt med...

Igår var en otroooooligt boring dag i skogen.. Det blåste så man hörde inte ett jota... Radion va knäpptyst, så jakten tog slut efter tre rätt långa timmar...

Så efter det åkte jag till stan =) ville hinna va i stan å mysa och umgås me folk under min ledighet åxå...

Åker tillbaka till Föllinge på lörda, för då ska det styckas älg...

Igår kväll spenderade jag kvällen med Jenny och Martin, vi kikade på fotboll och sen Idol =) Ikväll befann jag mig återigen i deras soffa för att titta på Idol =) sen kikade jag och Jenny på "en shoppaholics bekännelser", riktig mysfilm, passade oss gott just ikväll =) imorrn ska jag och Janne bjuda dom två på middag =) ska bli nice!

Tre dagar med min Jenny =) lovely

Nu ska jag försöka plugga lite, sen om jag orkar ska jag kika på CSI, beror på om jag sett avsnittet eller inte, och sen ska jag sova, och försöka ta mig upp i acceptabel tid =P ska städas här innan det får komma in nå folk =P

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: