Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

men hallå!!!

Kategori: Allmänt


ja ok, här i Härnösand är det tydligen lite mildare temp än hemma i Jämtland, här är det "bara" -17, men det blåser å e ruskit kallt... det tar ungefär 25 minuter att gå till skolan från där vi bor, och jag kände mig som en isglass när jag kom fram... va tvungen att gå in på fiket i biblan och köpa en kaffe och sen ta vägen genom biblan för att återfå nån värme... å nu sitter jag i datasalen, som egentligen ska kännas som en bastu, men jag tycker det är en behaglig temperatur här idag ;)

egentligen började vi 8.15 idag, men när jag vaknade i morse vid halv sex så hade jag tokont i magen, typ kramp eller liknande... låg kvar till halv sju och hoppades att det skulle försvinna, men det gjorde inte det... klev upp och försökte få i mig nån frukost, men det blev det lilla det... det gjorde så ont i magen... så jag fick lov å knacka på hos C.K och säga att jag inte kunde gå me henne och de andra på skolan på morgonen, att jag istället skulle prova lite senare...

gick och la mig igen, och hade grisont i magen... men somnade nog om tillslut iaf... efter ett par timmar började det onda avta och jag klev upp och klädde på mig, och nu sitter jag ändå här på skolan...

men jag blir kvar i datasalen till lunch tror jag, för de andra håller på med nåt som de hållit på me sen imorse, å då känns de som jag inte riktigt kommer begripa va de e...

inte helt hundra idag alltså... på vägen upp från biblan kände jag hur synen blev knepig, som lite gojsig... men jag tog mig iaf till biblan, å nu tänker jag sitta här en stund... gruvar mig redan för promenaden hem igen sen ikväll...


usch...


Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: