Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

orsak och verkan!

Kategori: Allmänt


Ja, allt har ju en orsak! Orsaken leder till en verkan =P

Jag upptäckte verkan-delen idag och nu har jag hittat orsaken, och kan förhoppningsvis få allt på rätt köl ikväll, så allt e grett imorrn =)

Verkan va att min telefon inte har funkat på hela dan, om någon försökt nå mig har jag iaf inte hört/sett nåt, och jag har inte kunnat ringa eller smsa.. Så fick jag mig en kalldusch när jag började klura på detta... Och insåg att jag med största sannolikhet bommat en räkning... =S mailade operatören så fort jag kom hem från campus och jojjemensan så va de... så förhoppningsvis funkar det som det ska imorrn igen =) vore ju kanoners det!


Första dagen på den nya kursen, sista terminen på utbildningen...
Har gått bra faktiskt, jag försöker hålla mig lugn och inte stressa upp mig över alla saker, för då vet jag vad som händer med mig själv...

Men jag stötte på ytterligare ett problem... För att få utbetalningen från csn måste jag ha lämnat studieförsäkran och blivit registrerad på kursen... studieförsäkran lämnade jag nu när jag kom hem, men när jag skulle gå in och registrera mig (för det hade jag uppenbarligen inte blivit) så stod det att jag inte va registrerad nu heller, och att jag skulle kontakta institutionen för att jag har villkor... dessa villkor är att jag måste ha klarat visst många poäng på tidigare kurser... och som sagt gjorde jag en omtenta i helgen, men dess resultat får jag ju inte förrän om tidigast två veckor... så det blir till att knata ner till institutionen (eller så mailar jag ansvarig idag) och prata med dom och se hur det blir..

jag blir såååå tvärlej på allt sånt här jox runt om kring.. tänk om allt bara kunde flyta på!
men jag ska inte klaga, det här är första gången som det krånglar och jag har hållit på å plugga i tre år =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: