Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

de e bra knepigt alltså...

Kategori: Allmänt


det går bra å sitta å råplugga i typ en - en och en halv timme... men sen lägger liksom hjärnan av... så får man pausa lite på fejsbook å hoppas att hjärnan snurrar igång igen... =P

nä men helt allvarligt... hade inte en tanke på annat än å läsa läsa läsa skriva skriva skriva till för typ fem minuter sen... å då hade jag suttit i lite mer än en och en halv timme och läst och skrivit... jag tror inte ens jag kollat på klockan mer än typ två gånger under den tiden heller... så snacka om effektiv studietid... som tyvärr inte höll i sig längre...

haha, jag va tokpigg på tanken å skriva på uppsatsen idag när jag kom hem från praktiken... men jag va lite frusen så jag la mig i badet en stund, sen lite käk å sen somnade jag på soffan =P men det blev faktiskt bara en powernap.. jag trodde när jag kvicknade till att jag sovit länge, men det va bara typ 20 minuter =P å de va ju bra... så då satte jag på lite kaffe och intog min plats framför datorn... å blev lite konfunderad när jag började gå igenom litteraturen jag hittat och såg att det inte va så mycket som jag trodde... men jag hoppas det räcker ändå... det är ju trots allt inte mängden utan innehållet som räknas ;)

nej nu tror jag att jag ska maila min handledare och berätta läget och se om han kan ge några inspirerande ord... fan uppsatsen ska ju va klar och i postlådan nästa fredag, och jag har inte en enda del klar.... HJÄLP!!!! men jag har faktiskt inte panik, vilken man kanske skulle kunna tro... jag har lagt allt sånt där åt sidan, jag vet att det inte är bra för mig... men jag tror att jag känner av nånting, för jag har inte känt mig motiverad till just nånting på flera veckor... så jag är glad för det lilla jag fått gjort idag =)

å så är jag superduperglad för min handledare på praktiken =) vi har kommit överens om att jag ska vara "ledig" och skriva på uppsatsen dom här kommande fredagarna, eftersom hon ändå är ledig på fredagar, men jag ska ju naturligtvis ta igen dom dagarna sen... och idag berättade och att hon måste vara ledig på torsdag den här veckan, så då bestämde vi att jag skulle vara hemma och skriva den dagen med, det känns ruskigt bra my friends =) för då har jag iallafall fyra sammanhängande hela dagar på mig att skriva =) 8x4= 32 timmar (i bästa fall) och sen har jag nog iallafall 30 timmar sen tidigare (= cirka 60 timmar) och i övrigt dom här veckorna hoppas jag på två-tre timmar per dag (= cirka 20 timmar)... ja jag kommer inte upp i det önskade antalet timmar, men cirka 80 timmar av 100 tycker jag är helt ok av mig som ändå inte riktigt hittat gnistan ;)

nej nu ska jag se om jag kan få lite mer gjort ;)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer

  • maria säger:

    Det är helt ok gumman :) gick första dagen bra?

    2010-03-16 | 00:37:11

Kommentera inlägget här: