Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

det lönar sig...

Kategori: Allmänt


...att städa ibland =P
haha, men de visste ju alla redan ;) ved hemkomsten efter dagens bravader började jag tokstäda i köket (dvs bänkar och spis) sen tände jag lite ljus i köket och fixade lite käk åt mig själv, blev en pastaröra med stekt lax oxh hollandaisesås med egen kryddning =) riktigt gott =) men magen kände av att de inte va helt mjölkfritt, såg på förpackningen till såsen att det innehöll både mjölksocker och mjölkprotein... men men... är man ändå hemma själv så går det ju för sig att så liite ont i magen.. de gick ändå över rätt fort...

till middan kollade jag på första delen av Förnuft och Känsla av Jane Austen, sen var det dags för melodifestivalen =) var et ok resultat, vi (jag, Emelie, Johan, Jenny och Martin) hade ju hoppats på Orsa Spelmän istället för Jessica Andersson... men i min mening så är hon en värdig motståndare....

men tänk er... Sara Dawn Finer sjunga hennes låt =)=) WOW =)

å sen gillar ju jag faktiskt Crucified Barbara =) men det var mer rätt att Pernilla Wahlgren gick vidare =)

efter melodifestivalen kollade jag på det andra av tre avsnitt av förnuft och känsla och efter det så tog jag itu med en garderob, som väntat på en genomgång braaaa länge nu... å faan va mycket plats det blev =P sorterade bort sånt jag inte använt på sista tiden... Jag menar, stor chans att jag kommer använda det nu då!?! Näää...! Å så har jag faktiskt gjort en hög me tishor och linnen som jag ska använda i veckan, bara för att jag inte ville sortera bort dom =P en annan hög va för underkläder, av samma anledning... å enstrumpor... sånna har man alltid... jag begriper inte detta! jag tror att antingen äter tvättmaskinen eller torktumlaren upp dom! det knepigaste är att dom har en förmåga att dyka upp flera månader senare i en annan tvätt.... KNÄPPT!


sen hamnade jag i en rolig sysselsättning... hittade diverse förvaringsställen för mina smycken =P så nu har jag suttit och sorterat dom =) fan, vissa smycken hade jag helt glömt bort att jag hade =P så skoj å hitta dom igen =) å nu har jag faktiskt hängt större delen av alla mina halsband på toaletten, så jag kanske kommer ihåg att använda dom =P

det roligaste av allt med att städa bland smyckena va nog att jag hittade ett armband som jag fick via en prenumeration på rosenrot som jag hade för över ett år sen... sen vid varje leverans fick man en berlock till armbandet... men mellan dessa leveranser har ju smarta jag lyckats lägga berlockerna på olika ställen... trodde jag ja! dom va rätt samlade, å guuu så glad jag blev när jag hittade själva arbandet de skulle sitta på =) de blev toknice =)

men när jag väl va klar me smyckessorteringen kollade jag på klockan och insåg att det nog är dags att sussa, även om jag inte känner mig trött... men jag blir nog det sekunden jag lägger huvvet på kudden =P

så... godnatt mina vänner där ute!

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: