Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

ja så sitter man här...

Kategori: Allmänt


i hallen... Nej!! I Hallen ;) alltså orten Hallen =) min kära kusin har flyttat hit och blivit sambo me sin karl =) och denne jakttokiga karl befinner sig i Kall och jagar så jag har farit hit och håller min Ida sällskap =)

å tidigare idag har jag jagat =) behövde bara sitta en halvtimme på passet me pappa och känna hur regnet kom längre och längre igenom kläderna... huvva... men som sagt, efter en halvtimme ropade dom på radion att det hade skjutits en kalv på andra sidan av jaktområdet =) så nu är hela tilldelningen plus en tilläggsälg nerskjutna =) så här bortskämda har vi inte varit på flera år... inte så länge jag suttit me pappa på pass iaf... men de gånger jag varit med i höst har det inte gått mer än 3 timmar förrän vi gått igenom biten och postat om eller att det har nerlagts en älg =) härligt =) å frysen full =)

nej nu ska jag va lite social me min kusin =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: