Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

känsliga tittare varnas!

Kategori: Allmänt

ja vissa av bilderna som nu kommer att visas är inte för alla... eller hur man ska uttrycka det... tyvärr vart det inga kort tagna för min del under lördagskvällen, men under lördags dagen ;) som bestod av älgjakt, och en mkt lyckad sådan =)

    

det är väl mest den här sista bilden som kan framkalla reaktioner hos peeps, men jag (och de övriga i jaktlaget) tyckte de tyckte det såg så skojjigt ut när hundarna står och visar tänderna åt varandra =P den utan väst är "våran" hund och den med väst är grannlagets jakthund, som helt plötsligt behagade dyka upp och försöka sno Alvas gobitar ;) men huvvet blev det kamp om, men grannhunden gav sig snabbt ;) Tjejer kan =P

Ja och den där lilla oxen kunde det ha varit jag som sköt!!! Men icke, de blev grannpostarn som fick ta han... jag och pappa satt på ett vägpass och efter ca en timme hörde jag hur det frustade i skogen, så plötsligt får jag se fyra ben mellan träden... Vantarna flög av illa kvickt och geväret upp och jag va redo... Älgen stannade och vände om... FAN OCKSÅ tänkte jag, men så vek han av ut mot vägen... YES! nähe, han stannade så man precis såg mulen och bena på han... Jag osäkrade bössan och väntade... hjärtat pumpade snabbare och jag hann tänka en massa tankar... men så plötsligt vände han om igen och satte av över hygget bakom skogskanten... Och sprang rätt mot grannpostarn som satt på hyggeskanten och hade flera lägen och fällde han =) så till helgen blir det styckning och kött i frysen =) plussss att när dom jagade igår sköt dom två kalvar och en halv kalv kommer hamna i våran frys me =) finemangensbra de =)

Ne nu har jag suttit som klistrad vid datorn sen jag kom hem... förutom vid middagen och turen till stallet... och snart ska man dit igen, rasta vovven och natta hästen =) sen ska jag natta mig själv...

men de e bra lurigt alltså... vanligtvis när jag har öppningen på jobbet brukar jag va toktrött när jag kommer hem, och brukar lägga mig och sova typ en halvtimme och är sen fit for fight =) men inte idag... knepigt, men kul =) man hann ju me så mysche mer =) och än e klockan bara åtta =P å jag börjar 9 imorrn =) sweet!

och appropå morgondagen, så ska jag bli intervjuad av min Maria =) hon skriver sin C-uppsats nu och ville intervjua mig... hoho, jag undrar hur de ska gå... de värsta e ju att de ska spelas in....

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer

  • maria säger:

    Du är bäst gumman!

    2010-10-12 | 22:09:50

Kommentera inlägget här: