Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

vad ska du ha för påsättningen?

Kategori: Allmänt


mjo... lustig titel va?! men nu är det så här att jag vara Emma, Snusk-Emma... Närå, men så där nästan lite överdriven fantasi har man ibland... Ibland är det bra, kan liva upp en trist och grå vardag, men ibland ställer det till det... Än har det inte gjort det gällande titeln på dagens inlägg... Men kan göra imorrn... Det är så att jag beställt nya vinterdäck till bilen, och hoppas hoppas att dom kommit imorrn, för jag vill INTE ut på vägen kl5 på torsdag morron UTAN vinterdäck...!!!! (Jenny du inte läsa detta jag nyss skriva) Jo, och då kommer vi till det kruxiga att killen som beställt mina däck fixade till mina sommardäck och satte dom på plats i våras, och jag hoppas han hjälper mig med vinterdäcken också så slipper jag stå ute i rusket och mörkret och frysa händerna av mig =P och då måste man ju fråga vad han vill ha för att han fixar detta (ev)... --> vad vill du ha för påsättningen är ju då det första som entrar mitt huvve... Skadad? Jo...

jaja, då har man kanske fått någon att le idag också =)
utöver detta kuriosa så har det nog inte hänt så mysche... Jagat lite älg, styckat lite älg, sovit bort en halv dag, jobbat lite, och varit i Trångsviken på kurs... Ja så har det sett ut de senaste dagarna...

Men IKVÄLL har jag gjort nåt superskoj =) förutom att kika på DH på kanal5/play =P jag har nämligen kikat på biljetter för att åka till Uppsala och hälsa på Johanna och Joffe =) och Karolin också såklart =) Lutar åt att jag pyser ner torsdag 18 november tidigt på eftermiddan och åker hem mitt på dan på söndan =) t/r för ca 1200kr, hoppas inte priset höjs på en vecka... det måste liksom klirra till lite i kassan innan jag kan beställa biljetterna... det här datainköpet rubbade lite balansen på banken.... men ska väl snart va återställd hoppas jag =)

JAHA!!! Å så va de det här faktumet att lärarna i Härnösand måste va dom segaste på planeten....! Hade lite korrespondens med ett par av dom förra veckan gällande en del grejer jag inte fått tillbaka... grrr... å inte heller kan dom kläcka ur sig att det måste göras om lite... Tänk om jag vetat detta för en månad sen... Fixat! Och sen kunde jag ansökt om examensbeviset... Men nu kommer de ju dröja till helgen innan jag får till nåt att skicka in, sen har dom 15 arbetsdagar att rätta, å så ska det skickas tillbaka och betygen läggas in... SEN kan jag ansöka om examensbevis, och SEN kan jag få min "rätta" lön, vilket är typ 3000 mer än jag har nu!!!

Nej, nu har jag blivit irriterad, inte bra... Tror jag ska ta och ägna mig åt lite lajban på nätet och sen kika på House och sen soooova =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer

  • Zixten säger:

    Jättekul att du tänkt åka ner till Uppsala, men om du åker den helgen missar du mitt 1års kalas... :-( puss puss

    2010-10-19 | 21:02:33
  • Emelie säger:

    Hoppas de snabbar på lite i Härnösand så att du får göra klart, förstår att du längtar efter ditt examensbevis =). Kramkram

    2010-10-20 | 11:08:02
    Bloggadress: http://emselian.blogg.se/

Kommentera inlägget här: