Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

tillbaka till vardagen...

Kategori: Allmänt

för 3 ynka dagar... sen e jag ledig i 5 hela dagar =) men det är ruskigt najs på jobbet så här mellan alla storheger, för det är rätt få barn på plats, vilket gör att vi kan ge dem som är där mer tid och vi i personalen får tid att fixa sånt som vi inte alltid hinner under en "normal" arbetsvecka... typ möbler om och rensa skåp och förråd =) ut me de gamla och in me de nya!!! Bra måtto såhär i nyårstider tycker jag =P

när jag kom hem idag tyckte pappsen att jag skulle ta ut skotern och köra en sväng ner till sjön och tillbaka för å trampa spåret, för att underlätta vid kommande harjakt =P självklart! sa jag som oftast tar alla chanser jag får att brumma lite skojter =) sen ner på soffan och kika de två sista avsnitten av DH som jag hade kvar =) så nu är det "bara" familjen Macahan del 2 och alla Karl för sin Kilt säsonger kvar =P går ingen nöd på mig om det inte finns nåt att se på tvn =P men just nu! är det skidåkning på tv =) Tour de Ski. Spääääänande!

Jahapp, förra året avslutades med middag i trevliga vänners sällskap på Athena och sen for vi vidare till Jenny och Martin för att spela spel och umgås och fira in det nya året =) men när min skjuts hem ville hem tidigare än mig bestämde jag mig för att stanna kvar i stan. Så vi var ett gäng som blev kvar ett tag till och som sen blev tvungna att pulsa djupsnö på väg in till stan... mhm, inte alla som börjar det nya året med en långpromenad i djupsnö =P jag avslutade året med en långpromenad på jobbet och började med en långpromenad =) hehe... jahopp, sen for man hem och degade resten av helgen =P och imorse ringde veckarklockan okristligt tidigt! 4.15.... huuuga! bara att kliva upp och göra sig klar för jobbet, brumma iväg och fixa allt innan barnen kom. Och vilken härlig dag det varit, lugnt och skönt och avslappnat =) och så fick man finbesök på jobbet =) T.B kom förbi på en kopp kaffe och en pratstund =) det var trevligt, hoppas man får se mer av honom innan han drar norröver igen =(

nej, nu måste jag kika lite hur det går för de svenska skidtjejerna =)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: