Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

insikt...

Kategori: Allmänt

kom precis från stallet och tänkte att jag skulle sätta mig på altanen och göra mina "data-saker"... jojo! me ens jag satte ner rava så va jag omringad av mygg!!! vanligtvis brukar jag inte bli så störd, 1 gång av 100 stick får jag ett myggbett, men ikväll....! gah! dom surrade runt mitt huvud så jag höll på å bli knäpp i förtid =P

i fredags när jag kom hem från jobbet tog jag en powernap på altanen och sen satte jag igång att städa, hela källarvåningen blev jättefin =) sen gjorde jag kväll och avnjöt ett glas rött tillsammans med pappa och grannarna... sen hem och sova och upp i respektabel tid på lördagen och fortsätta städa lite i övriga huset och inhandla det sista, sen va det bara att sitta och vänta... på mina fina vänner Emmelie och Suzette som jag lärt känna via jobbet =) goa flickor! vi började våran helg med att åka och hälsa på pappa som tagit på rymmen till buan över helgen (för att vi skulle få va i fred, eller va de tvärt om? =P) när vi kom dit bjöd pappsen på nygräddade våfflor! *mums*

sen rullade vi hemöver igen och smuttade på lite god dricka och surrade =) sen fick Ida skjutsa ner oss på byn för att vi skulle köpa ett kubbspel =) så nu har jag ett alldeles eget! Jippie! sen hem och tända grillen, mata hunden och fixa maten =) åååå så gott det blev!

efter maten promenixade vi till stallet och tog in hästen och sen riggade vi kubbspelet och spelade ett par omgångar tillsammans med Ida som anslöt =) sen blev det ett dopp i badtunnan och sen satt vi uppe länge och spelade spel och pratade och myste! =)

Ida pös hem vid ett och vi andra tre satt uppe ett bra tag till, sen röjde vi undan och gick å la oss =) vi somnade rätt direkt... =P

kl8.30 klev jag upp och matade hunden och gick och släppte ut hästen och sen gick jag och la mig igen.. vid halv tolv frågade Emmelie om jag varit och släppt ut hästen, ja sa jag... dom hade inte märkt att jag klivit upp och sen lagt mig igen... å de va ju bra de så dom fick sova! =)

sen blev det frulle och efter det packade dom ihop sig och åkte hemöver... och jag tvärslocknade på altanen =P och sen satt jag som sagt bänkad framför tvn från strax efter 18 till strax efter midnatt =) "The Big 4"

somnade kanske runt ett inatt och kvart över fyra ringde väckarklockan... =S bara att hoppa upp och lite senare åka på jobbet! å när jag kom hem och hade gjort ifrån mig det som stod på agendan idag så la jag mig på soffan inne med en bok och somnade rätt direkt och sov i princip oavbrutet ("kisspaus") till pappa ringde vid halv sex och talade om att han va på väg hem så jag kunde börja med maten... efter maten matade jag hunden och promenixade till stallet och gjorde rent och fint hos Karamell och släppte in henne och gav henne mat. och baddade ett rivsår hon fått på magen idag... =( inget värsting sår, bara på ytan, men ändå... å så e hon en j**la tjurtant så jag fick ju knappt rengöra det heller =P

nä! nu ska jag nog kika på nån film och få till nån fason på mina naglar, dom har behövt en makeover rätt länge nu...

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: