Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

klantiga a-holes!!!

Kategori: Allmänt

grr, morr, fy å tvi!
jag blir bara såååå less! sprang in och skulle handla lite snabbt på macken och då va en av killarna som jabbar på min bil där så jag passade på att fråga honom hur det går, om den snart är klar... och får då veta att klantarna på skroten skickat fel storlek på motorn (eller va de nu va för fel, men fel va de!) så dom va tvungna att ta hem en ny... dom hade till och med satt dit alla grejer (så den va ju som klar!) men när dom provstarta upptäckte dom nåt med nån drivaxel (eller nåt annat, jag och bilar ni vet) så det va bara att plocka isär allt och skicka efter en ny motor... GRR!!! K sa att jag skulle ringa imorrn och få mer info från han som har lite bättre koll, så får vi se då... bara dom får hem motorn ska de väl gå snabbt å fixa... för när U ringde i torsdags va ju allt urplockat å dom skulle till å sätta dit allt de nya, å idag fick jag reda på detta... så rimligen borde det ju inte ta så många dagar bara dom får hem en motor som passar... JAG VILL HA MIN BIL!!!

annars då? jo jag lyckades ju hinna med ögonbryns-noppningen igår =) inte naglarna men ändock... jag tog två flugor i en smäll, jag hoppade ner i badtunnan med en spegel och pincett och satt där i solskenet och noppade loss =) men efter det blev det nattnatt för mig, somnade nog kring halv elva - elva... väckarklockan ringde kvart i sju, men tror ni jag orkade kliva upp =P näääe, låg och drog mig till jag ABSOLUT va tvungen att gå upp, jag va ju som tvungen att pallra mig ut till stallet och släppa ut hästen och mata hunden och rasta honom... gjorde mig en macka, matade hunden, tog med mig hunden ut, tuggade macka på väg till stallet ;) "multi-tasking" på hög nivå! släppte ut hästen, kilade tillbaka hem och fixade mig lite snabbt och for på jobbet =)

å idag på eftermiddan har jag hunnit fixa och dona och tömt ur lite ur min låda som började bli överfull =P så nu är en "mapp" klar så nu törs jag skicka iväg den ungen till skolan =P sen har jag hunnit fixa till 4 pärmar, satt in bilder till respektive barn i dess pärm och fixat och gjort snyggt =) jag e så duktig jag ;) när jag vill =P

men så makalöst trött är jag idag, fattar inte hur det kommer sig... men var tydligen inte ensam om det, vi va flera på jobbet som kände så... vi skyller på vädret ;)

snart ska jag kila till stallet och släppa in hästen och utfodra henne =) sen ska jag och pappa gå över till grannarna och få oss lite kaffe... vi bjöd in oss själva, med en liten baktanke... våran tv-box pajjade när det åskade som värst för nån vecka sen och igår tog jag mig i kragen och beställde en ny, och eftersom den ännu inte har kommit så är ju vi tv-lösa, och pappas genomtiderna favoritartist Owe Thörnqvist är på tvn ikväll å då MÅSTE vi ju bara gå dit och låna deras tv lite ;)

Puss och Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: