Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

förträffligt loj...

Kategori: Allmänt

ja men hujedamig så loj jag e idag... =P
åkte hem lite tidigare från jobbet igår, hade en mage som inte var på min sida igår... bytte om till min onepiece och la mig på soffan å läste, somnade efter kanske en kvart =P vaknade igen vid 17 och fixade lite käk, sen promenerade jag och vovven till stallet och släppte in hästen... gick in och placerade mig i soffan igen, med ett glas rött och den förträffligt bra boken =) vid åtta gick jag tillbaka till stallet för att "natta" hästen och upptäckte på vägen dit att hon gick fram och tillbaka i boxen och när jag kom in i stallet och såg henne så var hon sjöblöt i svett... =( f a n tänkte jag, jag tog aldrig me mig mobilen... fick rusa hem och försöka få tag på mamma, efter några försök gick det, vi dividerade och jag kilade tillbaka till stallet och släppte ut henne en timme till och gick och tog in henne igen och allt verkade grett... släppte ut henne i morse och hon har inte betett sig annorlunda idag... jag tog in henne vid halv sex idag och va och nattade henne för en stund sen och upptäckte att hon igen va svettig, men idag hade jag faktiskt med mig mobilen, så ringde till mamma och vi bestämde att göra som igår... så nu går hon omkring ute i hagen igen... ska snart gå å släppa in henne igen å hoppas allt går bra under natten... de e inge kul att de måste hända sånna här skumma saker när inte mamma e hemma =(

ja å jag hade ju tänkte pyssla på med en massa saker idag, men när jag hade varit å släppt ut "Mellen" i morse så la jag mig på soffan å läste, med jaktradion på =P å somnade mitt i dan nån gång och vaknade igen vid halv fem =P så idag har det inte blivit gjort nånting... får försöka ta igen det imorrn... men samtidigt så har jag i veckan varit mer alert och aktiv med olika saker än jag varit på länge, så då tycker jag inte de gör så mycke om jag tar det lugnt i helgen ;) å nu på kvällskvisten har jag läst ut boken =) en bok av Nora Roberts, minns inte titeln just nu såklart, nånting med vidder... hur bra som helst! men det har alla böcker jag läst av henne tidigare också varit... jag är fast efter bara nån sida... spänning blandat med romantik å vardag... härligt!!! klurade på att börja på en annan bok av henne ikväll, men jag känner att den jag läst ut måste få "landa" först =P så ikväll blir det nog en film, för det verkade inte va mycket skoj på tvn...

Puss å Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: