Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

fågelattack!!!

Kategori: Allmänt

gaaah!
när jag kom hem från jobbet idag kryp jag ner i sängen och började kolla på familjen Macahan, men somnade rätt snabbt, kände mig rätt sliten faktiskt, kvart över tre kvicknade jag i igen, mycket tack vare att Spader började skälla som attan på övervåningen... När jag kommer upp för trappan hör jag ett flaxande ljud och ser sen en talgoxe flaxa omkring i stora rummet =/ gick för att hämta en handduk att plocka den i, men när jag kom tillbaka hade han lyckas gömma sig... så jag drog på mig jackan och for ner på byn för å hämta pappas tårta å handla lite grejer inför helgens älgjakt =) å när jag kom hem så satt pippifågeln i trappen innanför dörrn å flaxade iväg så fort jag klivit innanför dörrn... gick in i köket och lämpade av alla grejjer å gick å nappade åt mig handduken igen, men när jag kom in i stora rummet så såg jag inte fågeln nånstans.... så jag lät dörrn stå öppen medan jag käkade å sen dess har jag inte sett pippin, så han flög nog ut till slut ;) pappa råkade ut för samma sak igår, så jag blev lite full i skratt =P

å när jag hade skrivit typ 10 ord på inlägget så kom jag på att jag helt glömt bort att ringa P på Bilcenter =S skyndade mig å leta fram lappen med hennes nummer, och vilken tur! hon hade inte gått hem! jag fick samtal från banken idag om att B som jag skulle träffa idag legat hemma me flunsan hela veckan så vi va tvunga att skjuta upp vårat möte.. men jag sa till P på Bilcenter att jag skulle höra av mig på tisdag och att jag är VÄLDIGT intresserad!!!

ojojoj vilken rolig morgon på jobbet det blev idag =) värsta skrattstugan! stackars J (en kollega!), han kände sig nog lite, ja jag vet inte... men som enda kille i ett arbetslag med bara tjejer i övrigt som drar sån underbältet-humor... stackarn ;) det hela började med att Marie upptäckte en kul sak i en av barnböckerna, som sedan sped sig som en löpeld bland oss brudar i personalen, å sen eskalerade det och vi anspelade på detta under hela förmiddan... =P

så här var det, Marie satt å läste en bok för några barn på morgonskvisten å kom sen å visade mig. Det handlade om en kanin som skulle sova över hos sin kompis Nalle, å dom hade ju jätteskoj fram till det va dags att sova.. Nalles mamma läste en lång saga å sa sen godnatt. Men Kaninen kunde ändå inte somna, och saknade sina föräldrar, så Nalle skulle va så snäll å hämta sin mamma. På nästa sida i boken står det nåt i stil med att "inte ens dom vuxna sover fastän det är natt" å så är det en bild på Nalles päron gosandes i sängen.... HM!?!?!? får man ställa till med sånt i en barnbok?!??! vi i personalen hade iaf kul åt det hela!! =)

nä nu ska jag kila till stallet och ta in pållen =)

Puss å Kram Skumbanan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: