Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

semestern är slut...

Kategori: Allmänt

japp, nu har allvaret satt in igen... första dagen på jobbet är avklarad =) började klockan sex imorse och hann med att uppdatera och "installera" mig lite efter semestern innan det dök upp några ungar, så de va ju bra =) å sen har dagen rullat på med inskolningar och allmänt mys med ungarna efter all ledighet =)

å semestern har varit toppen =) här kommer lite gott och blandat =)

Emelie och jag på klassåterträff =) och Hugo 1 år! =)


Ida 21 år =) och jakttornsbygge ;)


Emelie och Märit kvällen jag träffade min älskling =)

Lina och Emelie på midsommar & Brudarna ute på stråket =)

Lilla Zvea & Samuel och Elin =)

bubbel och möhippa inledde semestern =)

å lite strömming har man hunnit med ;)

Kungsklyftan (a.k.a "Helvetesgapet" i Ronja Rövardotter) i Fjällbacka.

Liseberg och Paddan hann vi med i Götet =)

Älsklingens lilla bäbis, 12 veckor gammal, fina Maggan =)

Mera bilder kommer från resten av semestern, men har inte tömt fånen ;)

Jahapp... Idag känner jag att jag har varit duktig, började jobba kl.6 och va förvånansvärt pigg när klockan ringde 4.15 =P sen va jag och Marie och tränade styrketräning på gymmet sen hem och vila lite å sen va jag på måndagskoll på brandstationen =) å nu sitter jag här och har uppdaterat bloggen ;) men snart blir det soffläge en stund å sen kojjen... tyvärr helt solo idag efter som älsklingen har åkt till Edsbyn för att jaga björn... Å han blir borta ända till fredag... kanske lika bra, så får jag komma in i alla mina rutiner igen under veckan... å så måste man ju kunna va i från varandra... men de e knepigt det där... vi kan va hemma på varsitt håll, jag hos mig och han hos sig, i flera dagar utan att ses och det går bra, men nu när han är så "långt" borta känns det helt plötsligt tokjobbigt.... kan kanske ha lite med att göra att vi inte kommer att kunna prata så mycket i telefon också... men men... sånt är livet... sån är kärleken ;)

God Jakt Älskling! =)


See ya!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej finaste Emma! Vad roligt att du har funnit kärleken! Det är du värd. Jag flyttar uppåt i landet nästa vecka, så långt norrut att jag kommer att jag mest troligt kommer att få njuta av norrsken många kvällar i vinter :) jag flyttar ihop med min soldat ;) puss och kram! Maddis

    2012-08-22 | 00:31:59

Kommentera inlägget här: