Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Brandman.../Brandkvinna...

Kategori: Allmänt


Ja, vad de än må heta, så har jag mer eller mindre gått med i Föllinges Brandkår idag =) har klurat på det länge och idag lyckades jag pallra mig till stationen.. Fick börja kvällen med att åka med i brandbilen och se hur en övning kan gå till och alla möjliga pryttlar dom har i sina bilar... Tillbaka på stationen fick jag prova kläder =) och har jag tur så finns det en komplett utrustning till mig där på måndag =) hihi

Sen väntar läkarundersökning innan jag kan börja tänka på de olika testerna som ska göras, men alla på kåren är så peppande och säger att jag kommer att klara det =) å det känns ju jättebra! =)

det som är lite klurigt är ju hur det blir om jag skaffar bostad i Östersund, men det kan gå att lösa med att jag bor i Föllinge de veckor jag har jour... men än är det ett tag kvar till jag behöver tänka på det ;)

I helgen hade jag en rikig slapparhelg ;) började lördan me att kika på skidskytte och sen ner på byn och dansa Zumba =) men jag bommade att äta ordentligt med frukost så jag fick blodsockerfall eller nåt liknande rätt tidigt under första passet, men efter att ha hinkat i mig en massa vatten och vilat ett tag va jag fit for fight igen =) efter zumban for jag hem och duschade och sen mötte jag upp Emelie och Julia på pizzerian och avnjöt en välförtjänad pizza med tillhörande öl ;) sen skilldes vi åt, eller jag och Emelie knatade upp till mig och vi kikade på Mello, kul att få umgås lite med Emelie =)

och igår var det en riktig "ligga-på-soffan" dag ;) fanns ju nåt att titta på hela tiden, vasaloppet, skidskytte och sprint =) å så blev det ingen volleyboll heller, och ingen core idag =( å så kommer jag missa zumban på torsda, för då ska jag och Emelie se Magnus Betnér på Storsjöteatern =) yey!!! =)

Ja just det, fortfarande ingen telefon!!! grrr!! måtte den komma imorrn (då har det gått 3 veckor sen jag pratade med den där snubben!) annars måste jag nog försöka få tag på dem...

Nu ska jag kila ner och kolla på 30 grader i februari =)

See ya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: