Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

kors å tvärs å hit å dit...

Kategori: Allmänt

 
 
 
Ja jisses... här trodde man att saker och ting hade lugnat ner sig... men NEEEJ då... saker och ting verkar bara samla på sig och allt ska göras samtidigt, helst NYSS... som t.ex så skulle en funktionärsutbildning i rally vara sista helgen i november, men den har flyttats till nästa helg istället... å då är det ju kalas för finaste Zixten... men nog ska jag få det att gå ihop på nåt vis... men jag vill ju inte heller gå den här kursen själv så nu måste jag ju ragga folk åxå... men som tur är så är det inte så mycket den här veckan som jag ska försöka komma ihåg... bara att jag bytt tid med en kollega imorrn och på onsdag, att jag har fystestet för brandkåren på onsdag eftermiddag och sen kvällsmöte på jobbet efter det... så egentligen är det bara onsdagen som är lite tjorvig... värre blir det nästa vecka... huuuga...
 
Men idag fick jag verkligen en mjukstart =) hade friskvård på morgonen, vilket medförde att jag inte behövde vara på jobbet förrän kl.10 =) skönt med riktig sovis! visserligen hade jag det igår med, men det är inte så dumt att ha det på en vardag ;)
 
Igår hade jag en riktig work-out dag ;) for till stan och "zumbade" i en timme, sen hem och slängde i mig lite mat för att sen fara iväg å spela volleyboll i två timmar =)
 
Min lördag började ju bra med slutade i tragedi... Klev upp kvart över fem i Ocke, va hos min älskling, och for hem, gjorde matsäck och packade jaktryggan och for ut i skogen med pappsen... Efter ca 20 minuter på passet började hundarna att skälla en bit ifrån oss så då blev det ju lite spännande ;) efter ytterligare ca en kvart small det två gånger och hundkarlen ropade på radion att han fällt en kalv =) å hundarna drog efter de andra älgarna i sällskapet... vi tog rätt på kalven å packade ihop oss och for hem... sen på kvällen ringde en i jaktlaget och berättade att ena hunden hade blivit påkörd på dagen och att föraren hade smitit.. Hunden hade ett brutet bakben och skulle opereras natten till söndag... vet fortfarande inte hur det har gått... Grr, jag blir sååå arg!!
 
Nä, nu ska jag gå ner och hålla min pappis sällskap framför tvn =)
 
Ma råkes!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: