Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

storm och störd sömn...

Kategori: Allmänt

ja huga inatt kan jag inte ha sovit många timmar... Kom väl i sängs vid 22 och låg och pratade med älsklingen bra länge innan vi somnade... Men sen vaknade jag flera gånger av att det blåste och att Maggan (valpen) kom fram och nosade och ville kolla om jag va vaken... eller nåt.. just nu sitter jag och undrar om hon också kanske va lite orolig över stormen.. för så här orolig har hon då inte varit förut när jag sovit hos älsklingen... då kan hon istället komma å väcka mig runt fyra för att hon vill ut å kissa... å när jag är i Ocke då kommer hon ALLTID till mig först, hon har väl märkt att jag är mer lättväckt än husse =P
 
nåja, jag va å släppte ut henne vid fyra, kröp ner under täcket igen och funderade över om det va nån idé att somna om eftersom jag skulle upp kvart i fem... men jag somnade nog om iaf ;) klev upp och stökade på, sa hej då till älsklingen och for på jobbet... men jisses va det blåste, så fort man kom ut på en öppen plats så svajjade som bilen till... iiiischk... men jag tog mig till jobbet iaf... fast jag körde på nåt litet djur bland det första jag gjorde.. en iller-aktig sak...
 
jaaaa... å lite lej jag blev igår när jag va på väg på jobbet och inser att jag glömt min laddare hemma... brukar alltid ha en i handväskan för att kunna ladda på jobbet eller hos älsklingen.. men nej nej, inte den här gången... börjar bli brydd över mig själv... för nån vecka sen for jag till Ocke utan hårtork (men nu har jag tagit dit en som jag kan använda där) och utan... ja nåt mer va det... tur att älsklingen har en likadan laddare och att jag har en laddare i bilen... osis för mig bara att jag glömde bort att sätta i den på vägen till jobbet... så nu blir det dutt-laddningar tills jag får åka tillbaka till älsklingen ikväll =P
 
för efter jobbet idag ska jag infinna mig på Krokoms brandstation och genomgå ett fystest... som jag inte klarade i somras, då tror jag det beror på mitt felande knä som jag inte hade tränat på flera veckor då pga förkylning och semester... och nu har jag knappt hunnit träna nåt pga av en ny tatuering på en av vaderna... men men, va på gymmet igår och kämpade på så jag hoppas det går bättre idag... tyvärr tyvärr har jag känt av en förkylning i typ en veckas tid... jag hoppas att inte det ställer till nåt för mig... MEN, det verkar som om halva Föllinges kår är småfökyld och man får ju chans att prova igen... SMART att lägga fystesterna den tid på året som folk är som mest sjuk....! =P
 
nej nu ska jag hälla upp en kopp kaffe och invänta alla små trollungar! =)
 
På återseende!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: