Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

tiden bara springer iväg...

Kategori: Allmänt

Å så e våren här!!!
Ja det har nog hänt en hel del sen jag skrev här sist... men jag orkar då inte berätta om allt det =P
Men vi kan säga så här att min älskling har då äntligen fått sin vilja/önskan igenom att få med mig på en skotertur... både en och två gånger har det blivit av... eller jo fler än så också... nån helg innan påsk va vi iväg på fisketävling på en sjö strax utanför Föllinge.. å i påsk va vi uppe i typ Bydalsfjällen i en stuga som min svägerska är delägare i (eller min svågers sambo, eller va de nu blir.... Älsklingens brors sambo...) å en massa sol fick vi!! Jag och Johanna va mer än nöjda! =)
 
Förra helgen gjorde vi en helhelg med skoter, god mat och dryck tillsammans med Johanna och Joffe som båda införskaffat nya åkdon =) det varriktigt härligt!
 
Ja och i helgen som va åkte vi en sväng till jaktkåken å hälsa på pappsen och några ur jaktlaget som va där och skulle hugga lite ved och fli upp runt kåken =) å i söndags tog vi oss en tur uppe kring Skärvången med Idas mor å far och farbror och kusin =) tyvärr försvann finvädret typ direkt när vi kom fram... men men...
 
Å på jobbet rullar det på för fullt... har hunnit med att byta kollegor för andra gången på mindre än fyra månader.... I jul slutade Jimmie ='( å Marie drog till Thailand i tre månader med sin gubbe.... Så då fick jag fina Helene och Micke som jobbade med mig, å oj så bra det har gått och så roligt vi har haft det... Men innan påsk gick Helene upp till Aspås för att jobba på förskolan där =/ och Anders kom därifrån till oss =) och förra fredan gjorde Micke sin sista dag hos oss för på måndan va Marie tillbaka från sitt äventyr i Thailand =) å nu är de väl som de ska va, hoppas jag... Det känns iallafall som att min kropp slappnar av mer nu än veckorna innan påsk... jag bara sover och sover när jag kommer hem om dagarna... men snart så vänder väl det också...
 
det kan ju hänga ihop lite med att jag inte kunnat träna på typ 2 månader.... förkylning och annat trist som kommit i vägen... men nu hoppas jag kunna komma igång igen nästa vecka.... nog för att jag varit på zumba en del torsdagar när jag känt att jag pallat =) men måste ha mig iväg på gymmet åxå...
 
ja ja nog om detta!
 
Idag har jag faktiskt varit duktig och deklarerat! Annars brukar jag alltid va ute i sista stund, men nu e re gjort! Längtar till v.23 när återbäringen kommer! ;)
 
Nu väntar jag på första tydliga vårtecknet, förrutom allt slask å gegga som är överallt nu, nämligen TUSSILAGON!

 
Puss å hej!

Kommentarer

  • Marit säger:

    Roligt att du uppdaterat bloggen och andrat layouten! Hoppas allt ar bra med dig! Kram Marit

    2013-04-25 | 01:15:43
    Bloggadress: http://www.iampearl.blogg.se

Kommentera inlägget här: