Emma Magdalena

...ger dig en inblick i ett liv i Sveriges ♥; Jämtland!

Händelserik Helg!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Ojojoj =)
I fredags kom Emelie hit och vi åkte in till stan, hälsade på Jenny och busungarna Z&Z =) sen brummade vi vidare till Johannas jobb och hämtade upp henne... Sen tog vi sikte mot Sundsvall, resan gick bra och snabbt, vi hade ju så mycket att diskutera om =) Väl framme i S-vall och incheckade på vandrarhemmet satt vi på rummet och surrade, skrattade och drack lite medhavt vin och öl.. Vi fick ett kanontips av en klasskompis från Föllinge om en bra uteservering, och ja den va superduper! =) god mat, fint väder, gott sällskap! =) sen gick vi tillbaka till rummet och svidade om och traskade till arenan och kom ganska precis till Gyllene Tider började spela, vi kunde stå rätt långt fram utan att behöva trängas så det va kanon! Inte lika mycket folk som 2004, men ändå, SUPERBRA!! =)
 

Vi träffade på två klasskompisar från Föllinge som vi slog följe med efteråt, gick och åt och surrade lite, SÅÅ trevligt! =) Sen gick vi tillbaka till rummet och somnade tämligen ovaggade, men vaknade tidigt allihop och låg och halvsov till framemot nio... Efter frukosten begav vi oss till Ikea, kom dit vid 11, och kom ut från Ikea ca en timme senare... va?!?! Kan tre tjejer gå in på Ikea och BARA spendera EN timme där?!? Ja det kan vi faktiskt! ;)
 
Sen gick vi runt lite på Birsta City och sen brummade vi hemåt =) skönt att komma hem =) Älsklingen hjälpte mig att få ihop mitt vitrinskåp som jag inhandlade, sen stökade jag på med lite annat småplock som jag också hade med mig hem =) sen slocknade jag i soffan =P
 
Idag slöade jag i soffan på förmiddan när älsklingen var ute på eftersök efter en älg som blivit påkörd... Sen gjorde vi oss iordning och inväntade Emelie och Johan... Hoppade in i deras bil och vi åkte till Lit på dop =) Fina lilla Alexander =) Underbart dop, gott fika, fint väder =) Trevligt!
 
Efter det åkte vi fyra in till stan och åt god kinamat, sen blev det bio =) The Wolverine! Såååå bra!!! Älskar Hugh Jackman! =) Tyvärr blev jag tok kissnödig mitt i filmen, satt och höll mig en stund men när jag insåg att det var en timme kvar av filmen va det bara att inse faktum och tränga sig förbi kompaniet och gå på toa.... Gillar inte det, men det var verkligen oundvikligt =( =/
 
Nåja, nu är jag hemma igen =) älsklingen har gett sig ut i skogen med lilla Maggan för att hon ska få skälla på lite älg, förhoppningsvis ;) å jag håller på att fixa och dona lite här hemma =) men snart blir det antingen soffan och slöa en stund och hoppas på att älsklingen kommer hem snart, eller så blir det sängen... Skönt med semester så man inte behöver fundera så mycket när det är söndag ;)
 
På återseende!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: